x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2010. szeptember 30., csütörtök

Matematika- tízes átlépés


Mint mondottam, volt egy olyan gond év elején, hogy Bobinak nem ment a tízes átlépés. A gyerek ügyesen bemagolta, hogy 8+6 az 14, de nem értette és alkalmazta a 8+2=10 +4= 14 verziót.Ez nem jó, hisz néhány hét múlva átlépnek a 100- as számkörbe, és nincs akkora agy, amibe beleférne annyi átlépés- magolás.


Az eszköz, amit használunk, szívószálból készült. A hosszú nyilvánalóan a kerek tízest jelöli.
Nyolc sárgát és hat zöldet adunk össze.
A szabály, hogy a hosszú szál bal oldalán feltétlen tíznek kell lenni. Olyan nincs, hogy ott ne tíz legyen! A világ és a matematika dől össze, ha az ott nem tud tízig kiegészülni.

Könnyedén olvasható róla az a bizonyos 8+2+4 verzió, később pedig kiegészíthető lesz feljebb is, ha mondjuk leteszünk egy újabb hosszú pálcát azzal, hogy ott a húsz, és tízesével pakolgatjuk a pálcák bal oldalára a kisebb pálcákat.
Hogy lássa és gyakorolja a tízesekben gondolkodást, egy másik játékot is készítettem:
Jancsi és Zsuzsi babokat, popcornokat,vagy lencséket gyűjt. Kiváló és érdekes velük a fránya szövegesek gyakorlása (van neki ennyi, a másiknak ennyivel több- kevesebb. Mennyi az összes, kinek több, elvett belőle, maradt neki, és így tovább) Mindent ki kell rakni, ami néha bosszantja Bobit, mert egy részét már tudja ezeknek a megoldási sémáknak, de mégis csináltatom vele, hogy- egyrészt- a finommozgásokat gyakorolja, illetve ne vonatkoztasson még el a valóságtól (amúgy már követelmény a számfogalom kialakulása, viszont ez nála bizonytalan, ezért még maradni szeretnék a kézzel fogható világnál).
Szintén fejleszti a figyelmet a válogatás: ezúttal babot rizstől választott el. Gyakorolta közben a sorozatokat is, ugyanis egyszer azt kértem, kettesével számoljon, majd hármasával, négyesével, stb. Igaz, mindig csak tízig, mert a leválogatott babokat tízesével rendeztük J. és Zs. kosaraiba.
Végül megszámoltuk a kosarak tartalmát (tízesével természetesen) plusz ami kimaradt- összesen 104 babocska.
Ezekkel a játékokkal már kicsit előrenézünk a szorzótáblák, illetve a 100as számkör felé. Így leírva unalmasnak tűnhetnek, de Bobinak százszor érdekesebb így gyakorolni, mint megírni 10 példát a füzetben. Reményeim szerint jobban rögzül benne minden ezzel a módszerrel.

Reménykedem, ugyanis az év eleji mechanikus számolás matematikája kiváló lett, a logikai megfelelő. Ez haladás a hónap elejéhez képest, de mindössze az út eleje.

Nekem is van mit gyakorolnom. Túl kell lépnem azon, hogy megsértődjek, fájjon, és személyes bántásnak vegyem, mikor a szövegértés lapon ott áll: gyenge. Felzárkóztatásra szorul. Ez nem nekem szól, nem "úgy" szól nekem. Nem bántás Bobinak sem, csak tény. Jelzés, hogy merre tovább.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam