x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2010. december 8., szerda

Hogyan szeretnék tanulni? Iskola a diák szemével




Nos, mi a véleményetek? 



9 megjegyzés:

Angela írta...

Nem kaptam még semmit. Vajon hová írtad?

Anonymous írta...

A tábla:
http://hvg.hu/Tudomany/20090302_videojatek_wii_digitalis_interaktiv_tabla

Betti írta...

Mi lehet a gond? Most ellenőriztem a címet, csomorika.a@gmail.com, erre küldtem (állítólag). Küldenél egy üzit nekem (brkity@freemail.hu),hogy arra válaszolhassak?

Angela írta...

Betti: Az, hogy spam lett belőle. Megvan, nézem!

kissniki: Beleborzongok, mikor ezt olvasom, annyira örülök. Pontosan ilyen pedagógusok tudnak hatékonyan működni, amilyen te vagy. Gratulálok Niki, és köszönet a szülők nevében is azért, hogy nyitott vagy és fontosnak tartod ezeket a dolgokat. :-)
Milyen érdekes, hogy a tanulásmódszertan oldalt szoktam nézni, de a videót és az oldalt nem kapcsoltam össze. :-)

Anonymous írta...

Nekem van aktívtáblám, nem szeretjük. A mágneses fehértábla verhetetlen. Mégpedig azért, mert egyszerre ott ügyködhet 3-4-5 gyerek, csoportmunka, verseny, akármi. Az aktívtáblánál meg max 2 toll, és sokkal kisebb, ettől lassabb az egész, nem lehet pörgetni az órát, illetve a fele gyerek halálra sértődik, hogy ő miért nem jöhetett játszani / írni / kattintani. Ráadásul sötét kell hozzá és világító nagy monitor az egész, nem egészséges. Nem ér annyit, mint ami irtózat pénzbe került, de mivel nagy marketinglehetőség van benne, ez lett, aztán az internet meg döcög, és olykor könyörögni kell a nyomtatóba való papírért és egyéb alapdolgokért, mert ja arra már nincs. De az aktívtábla milyen jól mutat a reklámjainkban. (magániskola.)
Ami nagy ugrás volt előre, az még az aktívtábla előtt történt nálunk: a projektor és az internet. Ebben minden kolléga egybehangzóan egyetért.... Akármit kérdeztek a gyerekek, hogy mittomén, nehogymár tojásból jönnek a kígyók, tényleg? Csak odaugrasz a géphez, youtube, egy perc múlva jön ki a kígyó a tojásból. Nem tudja senki, milyen állat az a marabu? Google. Rengeteg online oktató játék, vagy a szgépről rajzfilmek (angolul irtózatos mennyiségű, nagyon jó minőségű játék és rajzfilm van az olvasástanításhoz pl). Beszkennelt mesekönyvek, amik nagy méretben szépen érvényesülnek, és együtt olvassuk őket először. Diavetítés az osztálykirándulásról. Hatalmas különbség volt, amikor újraírtam a hatévesek egész tanmenetét a projektort figyelembe véve. Az iszonyúan fontos aktívtáblánál is, projektonál is, hogy nem szabad túlzásba vinni, mert utána sokkal nehezebben köti le őket egy szimpla olvasókönyv, szóbeli mese, fejben összeadás, akármi, ami nem borzasztóan látványos, de mégis a mindennapi munka része. Ha rajtam múlna, minden iskolai osztályban lenne egy számítógép internettel és projektor. Aztán majd ha Magyarország a kelet Svájca, akkor jöhetnek az aktívtáblák.
Füles

Anonymous írta...

grrrrr, először hibaüzenet, aztán újra kellett copypaste, de átírtam közben kicsit :-(
Füles

Anonymous írta...

én is írtam egy emailt nov 29-én, nem feltétlen válaszra várva, hanem inkább komment helyett, csak nem nyilvánosan. nem választ reklamálok, de lehet, hogy ez is eltűnt a spamek között :-)
Füles

Angela írta...

Füles: Nagyon tetszik, ahogy csinálod! De miért azok olvassák ezt az oldalt, akik amúgy is mindent megtesznek a gyerekekért??? Ettől úgy érzem, tiszta szélmalomharc az egész küszködés.

Leveled láttam, hamarost írok- élni sincs időm, bocsássatok meg.

Nanny: Jött tőled már levél, de egy ideje semmi.

Azt gondolom a módszertani vitákról, amit te is. Gyerekek közt élő emberek írják ezeket. Olyanok, akik meghallgatják és figyelik a kölyköket, és meglátják, mivel érhetnek célt. És amikor már elmegy egy tanár továbbképzésre, akkor legalább próbálja ki azt, amit ott tanult. Alkalmazza a drámát, a mozgást, a csoportos tanítást, mindent, amit elmondanak. Próbálkozzon, hogy mi válik be. Nem kell 30 éven át ugyanúgy csinálni mindent!

Angela írta...

De, ez jó, hogy szövegelsz. Mindenben igazad van. Én tudom, hogy egy idealista vagyok, meg tisztára utópia, amire vágyok, de valahol mégis az idealisták álmai mozdítanak előre dolgokat. Nagyon jól mondod, hogy bedarálna a rendszer, ahogy valószínűleg engem is. De én itt vagyok kint, ezért van erőm és egy másik látásmódom. Az ideális világban a tanárokat megfizetnék, ám elgondolkodnék azért azon, hogy akkor vajon nagyságrendekkel megnőne a lelkesedésük? Nem vagyok abban olyan biztos, hogy ez csak pénzen múlik. Ezek belső késztetések, lelkiismeret, tartás is. Nemcsak pénz. De igaz: fizessék meg, képezzék ki, tegyék az életét viszonylag biztonságossá, és lássuk akkor, mi lesz. Mindaz, amit írok, nem akar lehúzás lenni, mert tudom a dolgok hátterét, mindössze gondolkodás. A Hajnal Miklós olyan szépen mondta: Mutassuk meg a tanároknak, miért jó nekik, ha változnak. Hát hiszen a problémáikat 50%- ban a gyerekek okozzák!!! Mutasd meg, hogy tudja ezt elkerülni. Mikor tanítottam, volt egy rakás problémám, például egy pár évig szörnyen magányos voltam, és rohantam be dolgozni, mert annyi szeretet jött felém a gyerekeimtől, hogy az éltetett. Akkor olyan szörnyű ez a tanítás? Nem lehetne ez örömtelibb? De, lehetne, viszont a felnőttnek könnyebb új utat keresni. A gyerek csak gyerek.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam