2011. április 7., csütörtök
Játékok a beszédkészség fejlesztésére
Játsszunk újra!
Koncentrációt, beszédkészséget, fantáziát, ön- és társismeretet fejlesztenek az alábbi játékok. Egy részük csqk nagy csoportban- osztályban, barátok között játszhatóak, de van néhány, melyekhez már a család is elég.
ABC sorrendbe!
/Ügyesség, ABC gyakorlása, nonverbális kommunkiáció/
Rakjuk körbe a székeket befelé fordítva, majd mindenki álljon fel egy székre. Ezután kijelölünk egy széket, ez lesz az első emberé, aki a neve alapján az ABC- ben is az első helyen áll. Sorba kell rendeződni úgy, hogy közben nem szállhatunk le a székekről, illetve nem kommunikálhatunk szavakkal.
Emlékeztet valamire:
/Beszédkészség, szöveges szabálytartás, önismeret, fantázia/
Leülünk a székekre, s a játékvezető elkezd egy mondatot, pl "Engem a bicikli a tavaszra emlékeztet". A jobbra mellette ülő folytatja: "Engem a tavasz a fiatalságra emlékeztet". A jobbra mellette ülő azt mondhja: "Engem a fiatalság a nevetésre emlékezet"...stb. A kör így haladhat a végtelenségig, a szabály csak a szövegben mutatkozik meg : Engem a... a ....-ra emlékeztet."
Ne te válaszolj!
/Figyelem, koncentráció, beszédkészség/
A játékosok körben ülnek, középen a játékvezető. Rámutat valakire és kérdez tőle valamit (mondjuk: Mit álmodtál utoljára?), ám ő nem válaszolhat a kérdésre, csak a tőle kettővel jobbra ülő. Ezután a vezető valaki mástól kérdez valami mást, szintén a kérdezettől jobbra kettővel ülő válaszolhat a kérdésre.
Ő vajon ki?
/Társismeret, önismeret, illem, kommunikáció/
A gyerekek felírják egy cédulára a nevüket, s a cédulákat betesszük egy kalapba. Mindenki húz egy cédulát, majd sorban be kell mutatni néhány mondatban azt az embert, akit kihúztunk (természetesen az illető nevét tilos kimondani). A cél, hogy felismerjük, kiről beszél a társunk. Játszhatjuk külső és belső tulajdonságokkal külön- külön is, vagy összevonva a kettőt.
Csak óvatosan! A gyerekek olykor kíméletlenek. Itt a felnőtt felelőssége, hogy irányítsa őket és elkerüljék a bántó jellemzéseket.
Forró szék
/Önismeret, társismeret/
Valaki beül a forró székbe, a többiek pedig öt kérdést tehetnek fel neki. Ő négyre köteles igazat válaszolni, egyet pedig elpasszolhat.
Együtt alkotunk
/kooperációs készség/
Ez nagyon jó játék akár arra is, hogy a testvérek közötti kooperációs készséget erősítse. Egyetlen ceruzával kell némán alkotniuk. Hogy segítsd őket, mondd meg, mit rajzoljanak, mert különben félő, hogy az első két percben összevesznek. Ezután a feladatuk, hogy egymásra figyelve, szavak nélkül elkészítsék a közös rajzot.
Bài viết liên quan:
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése