x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. április 7., csütörtök

Játékok a beszédkészség fejlesztésére


Játsszunk újra!
Koncentrációt, beszédkészséget, fantáziát, ön- és társismeretet fejlesztenek az alábbi játékok. Egy részük csqk nagy csoportban- osztályban, barátok között játszhatóak, de van néhány, melyekhez már a család is elég.


ABC sorrendbe!
/Ügyesség, ABC gyakorlása, nonverbális kommunkiáció/

Rakjuk körbe a székeket befelé fordítva, majd mindenki álljon fel egy székre. Ezután kijelölünk egy széket, ez lesz az első emberé, aki a neve alapján az ABC- ben is az első helyen áll. Sorba kell rendeződni úgy, hogy közben nem szállhatunk le a székekről, illetve nem kommunikálhatunk szavakkal.

Emlékeztet valamire:
/Beszédkészség, szöveges szabálytartás, önismeret, fantázia/

Leülünk a székekre, s a játékvezető elkezd egy mondatot, pl "Engem a bicikli a tavaszra emlékeztet". A jobbra mellette ülő folytatja: "Engem a tavasz a fiatalságra emlékeztet". A jobbra mellette ülő azt mondhja: "Engem a fiatalság a nevetésre emlékezet"...stb. A kör így haladhat a végtelenségig, a szabály csak a szövegben mutatkozik meg : Engem a... a ....-ra emlékeztet."

Ne te válaszolj!
/Figyelem, koncentráció, beszédkészség/

A játékosok körben ülnek, középen a játékvezető. Rámutat valakire és kérdez tőle valamit (mondjuk: Mit álmodtál utoljára?), ám ő nem válaszolhat a kérdésre, csak a tőle kettővel jobbra ülő. Ezután a vezető valaki mástól kérdez valami mást, szintén a kérdezettől jobbra kettővel ülő válaszolhat a kérdésre.

Ő vajon ki?
/Társismeret, önismeret, illem, kommunikáció/

A gyerekek felírják egy cédulára a nevüket, s a cédulákat betesszük egy kalapba. Mindenki húz egy cédulát, majd sorban be kell mutatni néhány mondatban azt az embert, akit kihúztunk (természetesen az illető nevét tilos kimondani). A cél, hogy felismerjük, kiről beszél a társunk. Játszhatjuk külső és belső tulajdonságokkal külön- külön is, vagy összevonva a kettőt.
Csak óvatosan! A gyerekek olykor kíméletlenek. Itt a felnőtt felelőssége, hogy irányítsa őket és elkerüljék a bántó jellemzéseket.

Forró szék
/Önismeret, társismeret/

Valaki beül a forró székbe, a többiek pedig öt kérdést tehetnek fel neki. Ő négyre köteles igazat válaszolni, egyet pedig elpasszolhat.
 

Együtt alkotunk
/kooperációs készség/

Ez nagyon jó játék akár arra is, hogy a testvérek közötti kooperációs készséget erősítse. Egyetlen ceruzával kell némán alkotniuk. Hogy segítsd őket, mondd meg, mit rajzoljanak, mert különben félő, hogy az első két percben összevesznek. Ezután a feladatuk, hogy egymásra figyelve, szavak nélkül elkészítsék a közös rajzot.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam