x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. július 21., csütörtök

Négyszemközt

Ez az írás kivételesen nem a gyerekekről szól. Igazából mégis, de nem.

Mikor a gyerekeim kicsik voltak, nagyon sokat csavarogtunk velük. Voltunk nyaralni kastélyszállóban üdülési csekkel, pancsoltunk órákig a Balatonban, sétáltunk az Állatkertben, kipróbáltuk az üvegliftet, nézelődtünk a könyvesboltban..szép idők voltak. Aztán egyszer véletlenül ráakadtam egy írásra, ami arról szólt, hogy miként felejtjük el mi felnőttek, hogy nem csak szülők, anyukák és apukák vagyunk, hanem egy férfi-nő páros is. Akik, ha elvesznek a pelenkák és büfiztetéssek között egymás számára, abból még baj is lehet. Ekkor vezettem be, hogy évszakonként egyszer legalább egy napra a párommal kettesben mentünk el kirándulni. Autóval, ha éppen volt pénzünk, biciklivel, ha nem. Ha több időnk volt, távolabbra, ha kevesebb, csak moziba. A lényeg a KETTESBEN. Arra a kis időre visszakaptam a családfő helyett azt a pasit, akin annak idején megakadt a szemem, ő pedig egy rövid időre élvezhette, hogy egy nő figyelmét csak egyes egyedül ő köti le. A gyerekeink pedig két jókedvű, kipihent felnőttel élhettek tovább.

Ma már, hogy a gyerekek nagyok és vissza sem nézve húztak el a nyári programjaikra, több napos kirándulást is szervezhetünk. Így jutottunk el a hét elején Máriagyűdre. Keressetek rá a neten, Zarándokház néven fut, egykori bencés kolostor, gyönyörűen felújítva. Fa, kő és márvány mindenütt, hófehér ágynemű és kifogástalan fürdőszoba. Az ára pedig a kifejezetten olcsó kategóriába tartozik. Mivel a kegyhely domb tetején van, nincs autóforgalom, az egyébként is csöndes falu legbékésebb zuga ez. Akár étkezést is lehet kérni.

A biciklizést ezen a tájon csak a rutinosoknak ajánlom, gyilkos és alattomos emelkedők váltják egymást. Az én férjem is talált egy rövid utat ( soha többet nem bízom rá a térképet!) , amiből az lett, hogy észak-déli irányban átkeltünk a Villányi -hegységen. Hát, sok mindennek hívtam, de a keresztnevét nem említettem. A Tenkes Csárdában ettünk, villányi pincében bort és borlekvárt kóstoltunk, megmásztuk a szőlőhegyet ,hogy lássuk a kápolnát. Aztán csak ültünk az árokparton Palkonyán és nézegettük a pincesort.

Másnap bementünk Pécsre ( szerencsére kocsival) és tekeregtünk. Szándékosan nem terveztem előre programot, a felnőtt kirándulásban pont az a varázslat, hogy nem kell előre kitalálni, hol eszünk, hol pisilünk. Éppen fagyiztunk a gesztenyefák alatt, amikor rájöttünk, 20 méterre vagyunk az Ókeresztény Sírkamráktól. (Ha keresem, tuti nem találom meg.) Egészen különleges hely, kár lett volna kihagyni. A Dóm altemplomában pedig jó hideg volt. És történelem, szinte tapintható múlt. Atmoszférája van , ki ne hagyjátok ! A főtér pedig maga a csoda:szökőkút, vízlépcső..

A siklósi várat éppen felújítják, csak körbejártuk, a nagy csalódás viszont Szigetvár volt. Egy maroknyi magyar szembeszállt 80000 törökkel, a biztos halál várt rájuk, mi pedig még arra sem vagyunk képesek, hogy a várudvart rendben tartsuk. Méltatlan és nagyon lehangoló látvány volt.

Annyiféle emberrel találkoztunk: beszélgettem a máriagyűdi plébánossal, hallgattuk a szobánkban este az apácák énekét, Mohácson a pincér mesélt a Dunáról, hazafelé a dinnyeárussal nevettünk egy jót.

Aki teheti, próbálja ki: nagyon érdekes anya és apa helyett újra Marikának és Pistinek lenni egy hétvégére.