x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. július 11., hétfő

TúrázÓÓÓ

Tegnap a Börzsönyben voltam egy számomra ismeretlen csapattal. A vezető azt ígérte, néhány fokkal alacsonyabb lesz a hőmérséklet, mint a pesti aszfalton, erre a jó hírre összeverődtünk kb. húszan és nekivágtunk.

Hát, hideg azért nem volt. Öttagú családból kiszabadulva boldogan vállaltam a sereghajtó szerepét, jó az nekem, ha egy darabig senki nem szól hozzám. Kb. 18 kilométer volt előttünk, meg 3 hegycsúcs, számítottunk rá, hogy nem lesz könnyű. A sor eleje gyorsan eltűnt a kanyargós hegyi úton, szedtem a lábam, majd egy óvatlan pillanatban majdnem hasra estem. 13 éves forma kölyök ült előttem az ösvényen, összeroskadva, a végkimerülés határán. Először nem is gondoltam, hogy hozzánk tartozik, biztosan mások is vannak a hegyen ebben a jó melegben. Édesanyja kétségbeesetten rimánkodott neki, a gyerek meg üveges tekintettel kérdezgette, mennyi van még hátra az útból. Gyorsan kiszámoltam neki, ha az előttünk álló 18 km-ból 500 métert már jöttünk, pont 17 és fél kilométer van előttünk. Megitattuk, neki adtam a szőlőcukromat, lelket vertünk bele, ez pont arra volt elég, hogy 50 méterenként leülve csak eljutottunk a csoport első pihenőhelyéig. Ekkor már hisztériás hangulatban volt, édesanyja tehetetlenül ismételgette, hogy a gyerek rendszeresen sportol és ő nem is érti ezt az egészet. Diszkréten félre hívtam a túravezetőt és nagyon csendben szóltam neki, hogy baj lesz, a fiú nem fogja bírni az utat. Mielőtt észbe kaphattam volna, a túraszervező odavágtatott a sráchoz és hangosan, mindenki füle hallatára elkezdte magyarázni neki, hogy nem szégyen feladni, meleg van, ő még nem felnőtt, megmutatja neki a legrövidebb utat a buszmegállóig. Egy kamasznak. Nyilvánosan. Hangosan. Komolyan mondom, a szívverésem leállt. Szidtam magam, miért kellett szólni, vittem volna föl a gyereket a hátamon, de nem lett volna szabad kitenni ennek a megalázásnak. Egy életre összetörik az a szerencsétlen.

A gyerek ekkor már hangosan zokogott anyukája nyakában és azt kiabálta, hogy nem akar visszamenni. Ekkor a túravezető nagyon halkan, nagyon kedvesen ennyit mondott: Döntsd el, mit akarsz. Aztán vállald a következményeit.

Nem hinném el, ha nem látom. A kissrác megtörölte a szemét, kihúzta magát és annyit mondott: Na, induljunk. Szerintetek innentől ki volt a legelső a sorban, aki versenyt futott este 7-ig a kutyával?

-gabi-

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam