x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. április 11., hétfő

Te megütöd a szintet?


Fogalmam sincs, ki találta ki a szintvizsgát. Mivel ( hála a jószerencsémnek) nem dolgozom a közoktatásban, az elejéről valahogy lemaradtam. De, aztán teltek az évek, s a gyerekeim nőttek, mint a gomba, s egyszer csak ott álltunk a léc előtt. Amit meg kell ugrani.

A nálam is tájékozatlanabbaknak elmondanám, ez valami olyasmi, hogy adott tárgyakból tételhúzás után felelni kell. Ismerős, ugye? Az egyetemről. Csakhogy ez itt, kérem szépen, általános iskola. Hopssz.
Előre bocsátom a magam védelmében, hogy igen jól tanuló gyerekeim vannak. Nem a végeredmény miatt aggódom tehát. Az iskolai osztályzatok egyébként sem sokat mutatnak meg szerintem. Komolyan aggódtam, amikor a középső gyerekem 6 évig kitűnő volt. Akkor nyugodtam meg, mikor egyik év végén kiderült, hogy néhány tankönyvében a lapok még azóta is össze vannak ragadva, mióta a könyv kijött a nyomdából. Vagyis éveken keresztül a gyerek memóriáját értékelték ötösre..Senkinek nem tűnt föl, hogy munkára kéne őt fogni, mert az agyának kb. 0%-a volt leterhelve.

Ami miatt aggódom, az a 12 éves lányom. Aki négyes, ötös tanuló, idén félévkor pedig egy kitűnő bizonyítvánnyal lepett meg minket. Olvastatok róla, ő az, akit komoly erőfeszítéssel hoztunk ki a tikkelésből. Gőzöm sincs, mikor és mit tanulnak a gyerekeim, meggyőződésem, hogy nem szabad átvenni tőlük a feladatot, tudniuk kell, hogy ez az ő dolguk. Természetesen, ha valaki segítséget kér, azonnal ott vagyunk és megfejtjük az egyenes arányosság rejtelmeit ,de eszemben sincs otthon felejtett tornazsákkal rohangálni bárki után.

Mi a bajom akkor ezzel a kis vizsgával? Azt mondják, azért találták ki, hogy a gyerekek felkészüljenek az érettségi okozta stresszre. 12 évesen?! Azért feleltetnek, hogy a gyerekek megszokják a szóbeli feleletet. Akkor miért írnak órákon állandóan írásbeli feleleteket ?! Az a cél, hogy össze tudják foglalni a mondandójukat egy tétel keretében. 12 évesen?! Az a fontos, hogy átlássák az anyagot egészben. Aki nem tanulta meg eddig sem, mit lát át egészben?! Ha a fölösleges stressz miatt újra kiakad a gyerekem, kinek harapjam át a torkát?!

Volnának még kérdéseim..

1 megjegyzés:

Angela írta...

Én tudom, milyen vizsgáról beszél Gabi. Az én fiam némi izgalom mellett letette az angolt ötösre és pár hét múlva megy törire. Elvileg a tanárral készülnének fel rá, gyakorlatilag annyira szerencsétlen a helyzet, hogy még nem is tartanak ott, amiből már vizsgázni fognak- de ez egyéni szoc. probléma, megoldjuk. Mint mondtam, az én fiam lazán vizsgázott, de tudok olyan kislányról, aki rosszul lett. Azon filózok, vajon mi a jobb: Hagyni a vizsgát, hogy erősödjenek az ilyen izgulós típusú gyerekek, vagy fokozatosan edzeni őket a vizsgahelyzethez. Azt hiszem, a vizsga mumusa ezúttal még tanárfüggő. Az angolon sok segítséget és biztatást kaptak, a közelgő töritől engem kiver a víz. A fiam egyáltalán nem aggódik.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam