x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. május 24., kedd

Kopp!

Hogy én milyen magabiztos voltam...Eddig. Teljesen biztos voltam abban, hogy egy gyereket nem kell noszogatni a tanulásra, nem szabad itthon pedellust játszani, nincs kikérdezés, nem rontjuk meg az otthon hangulatát iskolásdival.

Aztán jött a nyolcadikos szintvizsga.Ez másik, amiről a múltkor írtam, az a hatodikban volt, túl vagyunk rajta. Még mindig nem értek egyet azzal , hogy az egyik szobában én tanulom a tételeket, a másikban pedig egy 12( !) éves, de túl vagyunk rajta, fátylat rá. Igazából csak egy kislány hányt az idegességtől, az enyém éjszakákat nem aludt.. szerencsére 2 évig most nyugi van.

Máshol, mert nálunk ugye van egy nyolcadikos is, aki szintén most vizsgázott. Magabiztosan, nyugodtan, bátran. Majd az 5 tárgyból kettő hármas lett. A kis okos, zseninek kikiáltott ügyeske. Tapasztalatok alapján kialakított véleményem van a magyar közoktatásról, így engem különösebben nem rázott meg a dolog, bár furcsállottam. Én úgy tudtam, a gyerek jól tanul, sőt , még készült is ezekre a dolgozatokra. Az hamar kiderült, hogy ő is meglepődött, mert miután megtudta az eredményeket, napokig nem lehetett hozzászólni és ( remélem, ezt nem olvassa), könnyes szemmel járkált a lakásban. Olyan világvége hangulat volt nálunk, mindenki lábujjhegyen közlekedett és igyekeztünk még a tekintetét is kerülni. Amikor már úgy ítéltem meg, szóba hozhatom a dolgot, melléültem és valami olyat szűrtem le a beszélgetésből, hogy örült volna, ha év közben noszogatom és nógatom a tanulásra. Hát, csak néztem. 14 évesen van gyerek, aki kéri a "csesztetést"? Beszélünk mi mindenről, de a "megtanultad-e a leckét?" tényleg nem szokott szóba kerülni. Ő meg megszokta, hogy megy a dolog memóriából.

Van-e tanulság? Gőzöm sincs. Az igazi meglepetés aztán az volt, mikor összesítették az évfolyam eredményeit és ezzel a teljesítménnyel 4. lett. Ami nagyon elegánsan hangzana, ha nem tudnánk, mi van mögötte. Milyen teljesítményt nyújtott a sor vége?!

Abban bízom, hogy ez a pofon elég volt ahhoz, hogy 9.-ben komolyra vegye a dolgot. Szerencsére útál veszíteni, a lecke pedig hatásos volt. Én meg csak töprengek, hogy kéne jobban, okosabban segíteni.

-gabi-

1 megjegyzés:

margaretta írta...

Kedves Angéla!
Figyelemmel követem a bejegyzéseidet és nagyon sokat tanultam tőled eddig is.
Én olyan gyerek voltam, igaz, nem fiu, akit soha nem kellett noszogatni, tőlem se kérdezték meg soha, megírtam-e a leckémet, pedig néha az akkori Erdélyben nem volt egyszerű tanulni délután (nem volt áram, és mire nekiláttunk volna a tanulásnak nem volt áram a lakásban), mindig hajtott a tudásvágy és a megfelelni akarás. De a férjem, aki most végzi felnőttként a főiskolát nagyon gyakran mondja, hogy ha a szülei kicsit többet noszogatták volna, ha néha rákérdeztek volna, hogy hogy megy, akkor biztosan többre vitte volna. Ő az a fajta, akinek most is kell a buzdítás, hogy valamibe belefogjon.
Csak azért írtam, le, hátha segítség.
Üdv:
Margaretta

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam