x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. május 17., kedd

Megkajáltuk!

Angéla retekmagjáról jutott eszembe.

Hétvégén májusi majális volt nálunk, sok vendéggel.Kint voltunk a kertben, így mindenki megcsodálta a kb. 2 négyzetméteres konyhakertecskét, azt hitték, én ügyeskedtem. Mindenkinek elmeséltem, hogy a nagyfiamból tört elő ősei vére , ő döntött úgy tavasszal, zöldség nagykert nyit és a néhány mázsányi árut itthon fogja megtermeszteni. Mire észbe kaptam, kiásta az aranytuját( útban volt, na! ), ami állítólag úgyis elöregedett már.Ki is loholt a piacra másnap hajnalban , úgy 10 körül, hozott saláta- és retekmagot. Ásott, kapált, öntözött...de a retek csak nem nőtt. A levele haragos zölden burjánzott, de bizony a a retkecskék a földben teniszlabda-nem, pingponglabda-nem, puskagolyó nagyságúra nőttek. Kérdezgettem a szomszédokat, de mindenki csak a vállát vonogatta, azt mondták, ha a levele megnőtt, majd megnő a retek is. Ilyenkor előhúztam a hátam mögül egy frissen kihúzott példányt, hát, volt nevetés.
Na, kapóra jött a hétvégi vendégsereg, találtam is egy faluról származó tanító nénit, kérdezgettem én, de ő is csak annyit mondott, nyilván ez a biotretek, mert nem kapott műtrágyát.Nagyon egészséges, csak egyszerre 20 darabot kell bekapni.

Ekkor lépett be az egyik férfivendég a konyhába.

-ÁÁÁ, te vagy a mi emberünk!-sikítottunk fel . Te Zoli, te mégiscsak mezőgazdász vagy, segíts már nekünk!

-Én?! Én erdész vagyok.-magyarázta meglepve a srác.

-Ó, az majdnem ugyanaz! Mondd már el, miért nem nőtt meg a retek?

-A retek? (kicsit töprengett) Ti nem tudjátok?Hát, figyeljetek, lányok!

És elmesélte a tudományt:

A retek szimbiózisban él a sárgarépával. Nem is csoda, hogy nem nőtt meg, hiszen salátát vetettünk mellé, nem répát.

Ittuk a szavait. Végre, valaki tudja a tutit. Szóval, jövőre répával együtt kell.

És még folytatta is a galád:

-Lányok, hát nem ismeritek a mondókát? Nem véletlen ám a "répa, retek, mogyoró"

Mi még mindig ott állnánk gyanútlanul, ha erre a mondatra nem harsant volna fel harsány röhögés a hátunk mögül.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam