x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. május 17., kedd

Játékok az osztályban- együttműködés, figyelem, fantázia II.

3 betű
Játékszabály:

A játékosok körben ülnek. Az első játékos gondol egy 3 betűs szóra, amelyet körülírva ismertet a többiekkel. A kigondolt szót nem szabad kimondani! A következő játékos egy betűt megváltoztatva gondol egy másik 3 betűs szóra, amit ő is körülír. Ez így megy körbe-körbe. Ha valaki lemarad, vagy bizonytalan abban, hogy az előző játékos helyesen változtatott-e, élhet a visszakérdezés lehetőségével. Azzal viszont számolnia kell, ha ő tévedett, kiesik a játékból. Ha az előtte lévő játékos blöffölt vagy hibázott ő esik ki a játékból. Aki lemarad, vagy nem tudja követni a szavakat, szintén kiesik a játékból.
Pl: Egyik legfontosabb érzékszervünk. (szem) - Felvág valamit. (szel) - Ezt teszi az ember reggelente. (kel) stb.


Csomók (bogozás)
Játékszabály:

Cél: az egymáshoz kapcsolódás megtapasztalása. Az egyik legismertebb drámajáték, amely a csoportkohéziót erősíti. Ahhoz, hogy játsazani tudjuk, szükséges, hogy a csoport valamennyire érett legyen, ne kelljen attól tartani, hogy durvaságba fullad az együttlét.
A résztvevők csoportokként köröket alkotnak olyan módon, hogy válluk összeérjen. Becsukják a szemüket, és előre nyújtják a kezeiket egészen addig amíg el nem érik valamelyik társuk kezét. Azután kinyitják a szemüket, és megpillantják a kezek zűrzavaros összefonódását. Megpróbálják kioldani a csomókat úgy, hogy közben nem engedik el egymás kezét. Ügyes forgások, átbújások és átmászások segítségével kinyílik a kör. A feladat nagymértékű együttműködést, koordinációt, ügyességet követel.

Indiánnév

Játékszabály:

Körben ülnek a résztvevők. A vezetőtől jobbra ülő csoporttag bemutatkozik, utóneve elé önmagára jellemző kifejezést tesz, ügyelve arra, hogy a kifejezés és a nevének kezdőbetűje egyezzen meg. A szomszédja megismétli az előző nevet, majd a sajátját is mondja. A mellette ülő is ugyanígy amíg a kör végig nem ér.
Ez memória fejlesztésére, és ismerkedésre is alkalmas.

Jégtáblák
Játékszabály:

Cél: a diákok ismerjék fel, hogy együttműködéssel sok minden elérhető. Nagyon jó játék olyan közösségben, ahol nehezen megy az effajta együttműködés, ahol nem állnak ki a gyerekek egymásért.
A gyerekek felállnak a helyükről és a játéktérre jönnek. Egy jeges tengeri hajóúton hajótörést szenvednek. Azt tapasztalják, hogy a hajó lassan süllyed, de már a partról elindultak az utasok megmentésére: Az utasok jégtáblákon akarják átvészelni azt az időszakot, amíg a segítség megérkezik: a játékvezető papírdarabokat
szór szét a padlón, és a gyerekek ezekre állnak rá. A csoport nagyságától függően egy, két
vagy három diák játssza a meleg Golf-áramlatot, amely megolvasztja a jégtáblákat (kis darabokra tépik a kezük ügyébe kerülő papírokat). Az egyedül maradó „hajótöröttek” esetében könnyű dolga van az „áramlatnak". Az egymagukban állók alatt hamarosan nem marad papír. (Nem szabad leülni, lefeküdni.) Elvesztek és elmerülnek (kiállnak a játékból). Hamarosan kiderül, hogy csak azoknak van esélye, akik együttműködnek és szorosan egymás mellé körbe állva szoros gyűrűt alkotnak a lábaikkal és így védekeznek a Golf-áramlat ellen.

A játék igazán arra ad alkalmat, hogy bevezessünk egy beszélgetést arról, hogy miért fontos a csapatszellem, mit nyerhet a közösség azzal, ha "összezár", azaz védi a tagjait. 
Azért szeretem az effajta játékokat, mert mindig azt képzelem, létezhet olyan közösség, ahol a gyerekek tényleg kiállnak egymásért. Ezzel szemben azt tapasztalom, hogy gyakrabban inkább éppen ellenségei egymásnak. Az osztálytársak árulkodnak, ártanak egymásnak. Nagyon nehéz igazán jó közösséget létrehozni. Én mindig azt szoktam magyarázni a gyerekeknek, hogy az tesz boldoggá, ha azt látom, hogy még akár az én ellenemben is, de összefognak, kivédik a másikat. Nem kell persze hazudni, de ha valaki egy megbocsátható csínyt követ el, inkább szeretném, ha falaznának egymásnak, mintsem hanyatt- homlok rohannak bemártani a másikat.

1 2 3 4 Bumm
Játékszabály:

A játékosok körben ülnek, és a játékvezető közli velük, melyik szám lesz az, amelyik helyett, illetve annak többszöröse helyett Bumm!-ot kell mondaniuk.
Pl: a 4-es a bumm. Ezután rámutat az egyik játékosra, aki elkezdi a számolást: egy, a soron következő játékos folytatja: kettő, három, és Bumm!, majd öt és így tovább! Amikor a számolás egy néggyel osztható számhoz ér, szintén Bumm!-ot kell bemondani, pl: 8-nál, 12- nél, 16-nál, 20-nál stb.
A játékot gyorsan kell játszani, így nagyobb szórakozást nyújt. Ha egy játékos eltéveszti a számolást vagy elfelejt Bumm!-ot mondani, zálogot ad vagy kiesik a játékból. A játék győztese az a játékos, aki utoljára marad játékban.
Különösen ajánlom 2. osztályosoknak a szorzótábla miatt :-)
Mesekör
Játékszabály:

A résztvevők leülnek körbe. A játék lényege, hogy egy közös mesét kell "írni". Mindenki gazdagíthatja egy mozzanattal, azaz mindenki hozzátesz egy-egy meseelemet. A kör létszámtól függően egyszer vagy többször megy végig. A körben utolsóknak törekedniük kell arra, hogy a történet kerek egész legyen. Tehát a kör elején valaki elkezdi a mesét azzal, hogy "Volt egyszer, hol nem volt", és ezzel átadja a szót a következőnek. Mindenki 1 mondattal, vagy mozzanattal gazdagíthatja a mesét.
3- 4. osztályosoknak fogalmazás órán a történet szövését lehet vele játszatni.

Két igaz, egy hamis
Játékszabály:

Olyan csoportokban érdemes játszani, ahol többé-kevésbé ismerik egymást a játékosok. Mindenki kap 1 lapot (mindenki egyformát). A lapra mindenki összesen három állítást ír magáról: két igazat, egy hamisat (a sorrend mindegy), olyat, amit érdemes tudni róla, és érdekes, nem elsőre kitalálható. Amikor mindenki kész a 3 állításával, összehajtogatva bedobjátok a lapokat egy kalapba például, és valaki húz egyet, felolvassa, ami rajta áll.
Innentől kezdve a feladat kettős: ki kell találni, ki írta a 3 állítást, és melyik a hamis.

Ez szintén egy olyan játék, amit nagy- nagyon szeretek. Inkább nagyokkal érdemes játszani, a kicsik még elég sematikusak a tulajdonságokat illetően. Kirándulásokon szoktam az esti tábortűznél játszani és bizony remek szórakozás a kiskamaszoknak. Nagyon jó bevezetője egyéb ön- és társismereti játékoknak.

Még hasonló játékok

3 megjegyzés:

Anonymous írta...

a bogozódóst mi gimiben játszottuk, nagyon szerettük :-)
Füles

Erdős Éva írta...

Jó kis játékokat hoztál, köszönöm!

Angela írta...

De jó! Remélem, tudjátok használni!

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam