x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. május 9., hétfő

Múltunk nyomában Ópusztaszeren- osztálykirándulás felsőfokon

Nem tudom, vajon hány pedagógus kolléga olvassa az oldalunkat és mennyien vannak köztük, akik idén Ópusztaszerre mennek kirándulni. Azt viszont tudom, hogy én kb 8- szor viszek csoportot, mire a tanév véget ér. 
Ópusztaszerről tudni kell, hogy szervezés nélkül nagyon gyorsan végigtrappolják a gyerekek anélkül, hogy különösebben élveznék, vagy megértenék. A terület nem túl nagy, és segítség nélkül a gyerekeket nem túlságosan érdekli. Én viszont készítettem egy olyan feladatsort, aminek segítségével érdekessé tehető a bejárása.
A módszer a következő: Már az odaúton elmondja az ember Ópusztaszer kialakulását, történetét. Megérkezve a helyszínre az az első, hogy 7 törzsre osztjuk a gyerekeket, majd minden törzs választ magának egy nevet. Én a Hét vezér nevét használva szoktam őket elnevezni. A csapatok tagjai ezután kapnak egy kitűzőt, melyen a rovásírás ABC egy- egy betűje található. Erről ismerik meg egymást. 
A törzsek választanak egy törzsfőnököt, egy "írnokot" és egy táltost. Megbeszéljük , milyen szerepük van a törzs életében, majd kiosztom a feladatsorokat és elindulunk a parkban. Érdemes figyelmeztetni a gyerekeket, hogy együtt dolgozzanak. Hajlamosak arra, hogy szegény írnokokra hagyjanak mindent.

A belépőjegyek hátulján van egy egyszerű térkép, melyen be vannak számozva a park helyszínei, így tudnak a gyerekek tájékozódni. Ehhez a térképhez kapcsolódik a feladatsor, melynek számozása  a térképpel függ össze. A feladatsor úgy van felépítve, hogy feltételezi, hogy a körképnél kezdjük a programot, ám a valóságban ez felborulhat. A mi ópusztaszeri programunk a körképen kívül tartalmaz egy "Oskola" múzeumpedagógiai foglalkozást is. (Bár a foglalkozás ára 12 500 Ft, mégis nagyon melegen ajánlom nektek, mert egyszerűen fantasztikusan van megcsinálva az 1926- os tanóra. Imádják a gyerekek.)
Tehát a lényeg, hogy érdemes előre kérni időpontot a Körképhez, illetve az Oskola programhoz is, hogy biztos legyen a bejutás. Ha az időpontok megvannak, akkor a sétát igazítsátok ehhez!

Nagyon izgalmas része a kirándulásnak a képeslap írás. Manapság már nem divat képeslapot vagy levelet írni, így a gyerekek már azt sem tudják, hogyan kell egy ilyet megcímezni, feladni. A kirándulásokon én mindig szoktam hazaküldetni velük- ez be van kalkulálva a költségekbe. Ópusztaszeren a szatócsboltban veszem meg a hét képeslapot a törzseknek, melyekhez még a kijáratnál lehet bélyeget kapni. A törzsek a postahivatal folyosóján dugják össze a fejüket, és a felnőttek segítségével megcímezik a lapjukat oda, az iskolába, majd egy kedves üdvözletet írnak maguknak. Néhány nap múlva azután lehet majd örülni a megkapott emléknek.

Ahogy mondtam, készítettem egy feladatalapot, melyet IDE kattintva letölthettek. A játék tesztelve van, bátran mondhatom, hogy a gyerekek szeretik és szívesen vesznek részt benne.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam