x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. június 24., péntek

Férfias játékok

Annyit gondolkodtam már rajta, mi határozza meg a gyerekeink viselkedését. Ugyanabból az alomból, ugyanazzal a genetikával, ugyanazzal a neveléssel hogy lesznek annyira mások a testvérek. Mégiscsak a genetika döntene? Tehetünk bármit mi szülők, a kromoszómák eszén csak nem járhatunk túl?

Arról jut ez az egész eszembe, hogy tegnap fogorvosnál járt a 22 éves fiatalember. Az életerős, felnőtt férfi. Akinek eddig csak a fogszabályozás miatt volt dolga a rendelőben, bár az állítólagos kis szája miatt( papírja van róla!), 4 fogát már kihúzták, hogy a maradék elférjen. Na, arra a napra sem akarok visszaemlékezni, soha többet..
A tegnapi eset édesapjának egy ártatlan kérdésével kezdődött: -Te, van valami a fogadon? Ezzel pedig elindította a lavinát! A gyerek elrohant a tükör elé, konstatálta, hogy tényleg van egy pötty a fogán, ami nem jön le. Felhívott engem, hogy azonnal kerítsek fogorvost, mert neki valószínűleg kiesni készül a fél fogsora és már érzi is, hogy tulajdonképpen az a rossz érzés, ami napok óta kerülgeti, tulajdonképpen fogfájás és neki ki fogják most húzni és már az agya is lüktet a fájdalomtól..

Mire hazaért, izzadt és csatakos volt a félelemtől és akkor én még úgy nevettem, hogy eszembe sem jutott, ez most véresen komoly. Addigra érezte a lüktetést, az érzékenységet hidegre , melegre és az összes lehetséges fogászati tünetet produkálta. Ha előre hajolt, fájt, ha beszélt, belenyilallt-hamar elment a kedvem a nevetgéléstől. Próbáltam reális információt kicsikarni belőle ( nagy Vészhelyzet rajongó vagyok), megkérdeztem, 10-es skálán hányasnak érzi a fájdalmat. A válasz gyors volt és tömör: 11. Ilyenkor persze az összes fogorvos szabadságon van, csak a város egyik legdrágábbja dolgozik. Próbálkoztam még egyszer, elmondtam neki, ha mégsem fáj annyira, esetleg megvárhatjuk a saját orvosunkat, aki hétfő reggel fogadja és kb. harmadába fog kerülni a kezelés. Már, ha lesz egyáltalán. Lesújtóan nézett rám, nem voltam a szemében jóanyu, csak egy érzéketlen, gonosz hárpia. Szóval, menni kellett. Attól mereven elzárkóztam, hogy elkísérjem, legalább rajtam ne röhögjenek a rendelőben. Utólag beszéltem a doktornővel, azt mondta kedves mosollyal, "hát, férfiból van a fiatalember, annyi szent." A díjat természetesen elkérte, bízom benne, mivel a fiatal a saját zsebéből fizette ezt a kis pánikrohamot, legközelebb jobban meggondolja, mennyit ér a hiszti. A fogorvos szerint a pötty a fogán annyira fájhatott, mint a szeplő az orrán.

Ezzel párhuzamosan eszembe jut az öccse, aki az ovis kertipartin odasétált hozzám, megkért , hogy hajoljak le hozzá és diszkréten a fülembe súgta: " Légy szíves, vigyél be a kórházba, eltört a kezem." Döbbent kérdésemre elmondta, ahogy az imént elesett a körjátékban( én is láttam, rögtön fölpattant és ment tovább), hallotta a reccsenést és most már kezd fájni.

Ugyanazok a szülők, ugyanaz a környezet, ugyanaz a család. Min múlik vajon?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam