x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. március 27., vasárnap

Játékok társaságban

 Már régen játszottunk, úgyhogy szeretnék most néhány olyan csoportos játékot leírni, amelyek rengeteg örömet szerezhetnek a játszóknak, ezzel együtt alaposan megmozgatják az agyat és a testet.
Azt hiszem, a most következő "bonbonokat" elsősorban osztályfőnököknek ajánlom, illetve jó nagy családoknak, vagy esetleg szülinapi partikra, ugyanis akkor válnak élvezetessé, ha többen vagyunk együtt.

 Akik jönnek velünk kirándulni, a Normafa alatt is kipróbálhatják majd az alábbi társaságépítő, illetve   ügyességi játékokat.

Csapkodós:
Szóval íme az első, amit imádok és ezer dologra jó. Tavaszi kerti partik remek mókája. Kell hozzá egy egész újság- mondjuk egy Blikk, vagy ilyesmi. Azt csavarjuk össze, majd álljunk körbe. Valaki az újsággal középre áll, mindenki választ egy virágnevet- állatnevet- kezdő csoportnál lehet saját nevet. Körben mindenki elmondja a nevét, majd indul a játék. A középső ember rámutat valakire, aki felkiált:
- Jaj, fáj!- Erre a középső kérdi:
- Mi fáj?
- A .... fáj (és itt mond egy testrészt).
- Ki sértette?
- A... (és itt mond egy virágnevet a csapatból).
A középső ember igyekszik gyorsan a fejére csapni annak, akinek a neve elhangzik, ám ha az illető felkiált:- Jaj, fáj!, akkor a játék folytatódik, amíg valaki nem téveszt. 
A játék nehezíthető, ha a "Mi fáj?" kérdésre mindig valami mást kell válaszolni a játékosoknak, illetve kicsiknél a testséma kialakulását segíti, ha azt kérjük, mikor mondják, hogy mondjuk "A fejem fáj", akkor mutassák is az adott testrészt.
Gyorsaságot, figyelmet, és rendkívüli szabálytartást követel a játék, amennyiben ragaszkodunk hozzá, hogy a szöveget pontosan mondják el. Márpedig az nagyon fontos. Miért? Hát éppen azért, hogy a szabálytartást gyakorolják. :-)

A következő két játék rokon. Székek kellenek hozzá- eggyel kevesebb, mint ahányan vagyunk. Üljünk le, egy ember pedig középre áll. Újra csak szoros szabálytartás kell a szöveggel kapcsolatban.  A középső valakivel szembe áll és azt kérdi tőle:
- Hogy tetszik a két szomszédod?- erre a válasz:
- Tetszik, tetszik, de a  ....- é (és itt mond egy nevet) jobban tetszik. Erre a négy ember (szomszéd- szomszéd) felpattan és igyekszik másik helyre leülni, miközben a középső ember is leül. Aki állva marad, az lesz a kérdező. Fontos szabály, hogy nem lehet olyan embereket választani, akiknek közös szomszédaik vannak, illetve akkor élvezetes a játék, ha gyorsan pörögnek az események.

Testvérjátéka a fentebbinek, mikor a középső azt mondja: 
- Mindenki barátom, akinek fülbevalója van (kék szeme van, aki tud angolul, akinek piros a körme, stb). 
Erre felpattannak azok, akikre igaz az állítás, és igyekszenek leülni egy másik helyre, miközben a középső ember is keres magának egy helyet. Aki állva marad, az kerül középre. Szintén gyorsaság, koncentráció kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen a játékban.

Nem annyira pörgős, ám nagyon jó játék a következő:
Van a játékvezetőnél egy plüssmackó, (vagy bármi). A jobb oldali szomszédja felé fordul és azt mondja: 
- Adok neked egy medvét.- Erre a szomszéd visszakérdez:
- Egy mit?
- Egy medvét.- Erre ő elfogadja, s adja tovább a jobb oldali embernek:
- Adok neked egy medvét. - Az visszakérdez:
- Egy mit?- és ő is tovább az első embernek: 
- Egy mit?- Majd jön a válasz:
- Egy medvét.
- Egy medvét.
Újra indul a sor:
- Adok neked egy medvét.
- Adok neked egy medvét.
- Adok neked egy medvét.
- Egy mit?
- Egy mit?
- Egy mit?
- Egy medvét.
- Egy medvét.
- Egy medvét.
Mikor a sor végigért, akkor nehezítünk. Jobbra elindítjuk a medvét, balra pedig egy kutyát (vagy bármit). Egyszerre fut a két állatka, és ez pont elég ahhoz, hogy alaposan belezavarodjunk a játékba. 
Ezt a játékot akkor a legjobb játszani, ha max. 10- en vagyunk, egyébként nagyon zavarossá válik. Ennyi embernek viszont nem is hinnéd, milyen szórakoztató. Csak úgy van értelme és az adja a legfinomabb ízét, ha "megköveteljük" a szemkontaktust a játékosoktól. 
Nézzünk már körül, az emberek hány százaléka tartja a kommunikáció során a szemkontaktust! Már értjük is, mit tanít a játék a koncentráció fejlesztésén túl.

A sorozat végére teszek egy olyan játékot, amit még soha egyetlen társaság, vagy korosztály sem akart abbahagyni. Ez pedig a "gyilkosos". 
Üljünk körbe, s egy kalapba tegyünk annyi cédulát, ahányan játszunk. A cédulákon mínusz jelek vannak, kivéve egyet, amelyen egy plusz jel van. Mindenki titokban húz, megnézi a céduláját és indul a játék. Az a gyilkos, akinél a plusz jel van, de ezt természetesen titokban kell tartania. Kacsintással öl, vagyis ha valakire rákacsint, az azt mondja: meghaltam, és lehajtja a fejét. A többiek igyekeznek még azelőtt fényt deríteni a gyilkos személyére, mielőtt maguk is meghalnak. Ha gyanakodnak valakire, felteszik a kezüket, s ha már már legalább hárman jelentkeznek, a játékmester kikérdezi őket. Ha mindhárman egy embert neveznek meg, akkor az illetőnek színt kell vallania. Ha tévedtek a gyanúval, a játék folytatódik. A következő halálig viszont nem lehet újabb gyilkost megnevezni.
Szintén a szemkontaktusra kényszeríti a résztvevőket, illetve arra edzi a embert, hogy miképpen uralja a tekintetét. 
A gyerekek IMÁDJÁK, úgyhogy feltétlen próbáljátok ki, ha van rá módotok!
Ezt is.
Meg az összes többit is. 
Remek társaságépítő játékok.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam