2011. március 16., szerda
Szorzás és arányok. Szemmérték és becslés
Még egy aprócska ötlet a szorzótáblához:
A hatost kezdtük el tanulni- ezúttal szívószálakat használtam. Az, hogy ezúttal nem babok, bogyók, gyufaszálak vannak terítéken, hanem szívószál, annak az az oka, hogy ez a játék segít az arányok megítélésében, az egyforma részekre osztásban, a szemmérték fejlesztésében. Szóval fogjuk a szívószálakat és hat részre nyírjuk őket szemmérték után. Ezután összegumizzuk a hatos kupacokat és indulhat a számolás.
Nagyon nehéz az egyformára vágás is, no, de a gumizás! Jézus! Legalább, mint a cipőfűzés! Azonnal vegyétek elő a befőttes gumikat és hajrá, gumizzanak a kicsik mindenféle dolgokat! Nem is hinné az ember, mennyit ügyesít a kezükön!
Jó volt már kicsit a bogyóktól elmozdulni, mert Bobi kezdte unni őket. Ez most új, és kell is az izgalom, mert most jön a neheze. Vagy csak nekem volt annyira mumus a 6- 7- 8- as tábla?
Bài viết liên quan:
1 megjegyzés:
Kedves Gabi!
Nem értek egyet a gimis matektanároddal.
Meg kell tanulni kérdezni.
Én a következőképpen csinálom:
1) Ha tudja a definíciót, szavanként megkérdezem:
Miért? Mit jelent?
2) Ha nem tudja, vagy nem biztos a tudásában, akkor biztatom, hogy mondjon el mindent róla, ami eszébe jut. Mint egy puzzle / kirakó. A felesleges (hibás) részeket elveszem, kipótolom a hiányzókat és teljes a kép. Nincs kudarc, gondolkodik (!) és apránként sikert ér el.
-
Hogyan is tanultad a Pitagorasz tételt?
Az átfogóra emelt négyzet blablabla...
Nem érthető második, harmadik olvasatra sem.
-
Nagyon egyszerű kérdésekkel kell kezdeni:
Mi az szög (nem az, amit a falba versz)?
Mi a tag és a tényező közötti különbség?
Mi az a hányados?
stb.
Megjegyzés küldése