x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. március 16., szerda

Szorzás és arányok. Szemmérték és becslés


Még egy aprócska ötlet a szorzótáblához:
A hatost kezdtük el tanulni- ezúttal szívószálakat használtam. Az, hogy ezúttal nem babok, bogyók, gyufaszálak vannak terítéken, hanem szívószál, annak az az oka, hogy ez a játék segít az arányok megítélésében, az egyforma részekre osztásban, a szemmérték fejlesztésében. Szóval fogjuk a szívószálakat és hat részre nyírjuk őket szemmérték után. Ezután összegumizzuk a hatos kupacokat és indulhat a számolás.

Nagyon nehéz az egyformára vágás is, no, de a gumizás! Jézus! Legalább, mint a cipőfűzés! Azonnal vegyétek elő a befőttes gumikat és hajrá, gumizzanak a kicsik mindenféle dolgokat! Nem is hinné az ember, mennyit ügyesít a kezükön!

Jó volt már kicsit a bogyóktól elmozdulni, mert Bobi kezdte unni őket. Ez most új, és kell is az izgalom, mert most jön a neheze. Vagy csak nekem volt annyira mumus a 6- 7- 8- as tábla?




További ötleteket találsz a szorzótábla tanulásának segítéséhez ezekben a bejegyzésekben.




Végül egy kérdés: A képet látva mire gondoltok, vajon mi lehet majd a téma az elkövetkező napokban? Második osztály és nem húsvét. Irodalom- nyelvtan- természetismeret és memoriter egyben.
Ötlet?






1 megjegyzés:

Csaba írta...

Kedves Gabi!
Nem értek egyet a gimis matektanároddal.
Meg kell tanulni kérdezni.
Én a következőképpen csinálom:
1) Ha tudja a definíciót, szavanként megkérdezem:
Miért? Mit jelent?
2) Ha nem tudja, vagy nem biztos a tudásában, akkor biztatom, hogy mondjon el mindent róla, ami eszébe jut. Mint egy puzzle / kirakó. A felesleges (hibás) részeket elveszem, kipótolom a hiányzókat és teljes a kép. Nincs kudarc, gondolkodik (!) és apránként sikert ér el.
-
Hogyan is tanultad a Pitagorasz tételt?
Az átfogóra emelt négyzet blablabla...

Nem érthető második, harmadik olvasatra sem.
-
Nagyon egyszerű kérdésekkel kell kezdeni:
Mi az szög (nem az, amit a falba versz)?
Mi a tag és a tényező közötti különbség?
Mi az a hányados?

stb.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam