x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. április 13., szerda

Finoman tálalva


Tényleg nem mindegy, hogyan kommunikálunk! Mióta gyerekem van, mindig mondom: én mindent elfogadok (majdnem mindent) a fiaimról, csak érezzem, hogy valami szeretet, vagy elfogadás van az őket ért kritikák mögött. Vagy ha nem is ilyen komoly érzések, de legalább tudjam, hogy a kritikusok látják és ismerik őket.

Hogy érzékeltessem a különbségeket a többféle információ átadás között, íme egy jellemző történet:
Anyuka néhány nappal fogadó óra után az alábbi bejegyzést találja a tájékoztató füzetben: Fogadó óra ekkor- akkor FELTÉTLEN!
Óóó, te jó ég! Anyuka berezel, hogy az ő nagydumás, hiper(szuper)aktív fiacskája most... MOST aztán tényleg kihúzta a gyufát, ezért kell(ett volna) FELTÉTLEN bemenni. Gyorsan felkapja a telefont és már hívja is ofő1- et:
- Bocsánat, bocsánat, most találtam meg...
- Hát igen, ez tényleg jellemző, és vannak magatartási... meg a lecke is hiányos... és hogy az ellenőrző hetekig nincs aláírva!... Szóval ez így egyáltalán nem.- Pattogósan, szigorúan. Anyuka meg csak mondja: Igen, igen, igen. Jogos, tényleg. Nem mondja, hogy de a gyerek mindig megmondja a jegyeit, meg hogy az utóbbi időben ez a gyerek volt a mentsvárgyerek anyukának A gyerek, akivel nincs gond, akire végre nem kell annyira figyelni, mint a többiekre. Hát a fene gondolta, hogy mégis jobban... Feltépi az ellenőrzőt...ötösök, négyesek... rontás csak egy tárgyból, amiről anyuka tud amúgy is. Nem érti ezt és dühös lesz: Jó, hogy igaza van, de akkor is! Miért állít sarokba engem, mikor majd szétszakadok így is, hogy jól csináljam ?

Másnap anyuka találkozik ofő2- vel (bizony, ma már két ofője is van egy menő gyereknek), akinek a tárgyából rontott a fia. Odaáll elé mindenre felkészülve. Ám a csillogó szemű tanító néni teljesen váratlan hangon kezdi a sarokba állítást. Azt mondja, hogy imádja a srácot, mert ilyen kreatív, jókedvű, életre való gyereket még soha... Na, jó, sokat pofázik és ez már tényleg elviselhetetlen, meg az a kettes nagydoga most jól odavágott az év végi jegynek, de ő azt kéri, hogy nézzük már meg alaposan az anyagot, mert szeretné őt gyakran feleltetni, hogy javítson. Azt mondja, ő hisz benne és alkalmat akar adni neki, hogy azt mutassa, aki ő valójában.
Ekkor anyuka megadja magát (pedig dacolni ment oda) és azt mondja: Köszönöm. Közben meg azt gondolja: Köszönöm, köszönöm, köszönöm! És azt is mondja: Nem, nem ő tehet róla, az én hibám. Most pedig minden más lesz és rendbe tesszük ezt (is). Aztán anyuka hazamegy és ahelyett, hogy nekiesne a fiának, hogy "leverje" rajta a szégyent, hogy ŐT sarokba állították, megöleli a gyereket és azt mondja: Drágám, van itt még valami, amit helyre kell hoznunk. De megoldjuk.

A csillogó szemű tanító néninek pedig fogalma sincs, mekkora erőt adott anyukának.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam