x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2010. október 11., hétfő

Megfigyelés fejlesztése játékkal

A megfigyelés pontosságának fejlesztése fontos mind az írás, mind az olvasás  szempontjából.Remek játékok vannak erre is:

Örök klasszikus a "VALAKI KIMEGY A SZOBÁBÓL" játék. Kint azután valamit megváltoztat magán, majd mikor bejön, a többi játékosnak meg kell mondani, mi változott az illetőn. Aztán ott van az, mikor a gyerekek jönnek- mennek (mondjuk táncolnak), majd egy jelre SZOBORrá merevednek (a test fölötti uralmat is fejleszti). És innét a játék szerteágazhat:

- Egyet kiválasztunk, őt körbevesszük, és a szobornak, amivé ő vált, címeket adunk.

- A szobrot kiegészítjük. Aki úgy érzi, szeretne hozzátenni, odaáll, és olyan képet formál, hogy a kép tovább épüljön. Ez utóbbit játszhatjuk úgy, hogy minden új odaálló változtasson az eddigi értelmén a szobornak. Olykor megállítjuk a játékot, és címeket adunk.

- A gestalt látást (rész- egész viszonyának látása) fejlesztő játékok általában írásban zajlanak (képek kiegészítése). Mi van, ha ezt a testünkkel játsszuk? Ehhez többen kell lenni, de talán tudja valaki használni a játékot. Azt kérjük, formáljunk MAGUNKBÓL tárgyakat, gépeket. Nem könnyű játék. Gondold csak el, hogyan jelenítenél meg egy kávéfőzőt! Beszéljük meg, ki milyen része lesz a szerkezetnek, hogyan kapcsolódik a többi részhez, hogyan képes majd mozogni. Mint mondtam, nem könnyű, és a felnőttől is megkívánja a másképp gondolkodást. Ne képzeljük a gépeinket a szó klasszikus értelmében! A cél, hogy a gyerek tudja, hogy lesz benne ilyen meg ilyen rész, annak kapcsolódni kell a többiekhez, és így tovább. Jó, ha le tudjuk fotózni, majd együtt megnézni a képet, beszélni róla.

- Szintén a megfigyeléseket erősíti a fiaim egyik kedvenc játéka, a LASSÍTÁS. Aki szokta nézni a Beugrót, tudja, miről beszélek. A mozgásokat végtelenül lelassítva, és ezáltal aprólékosan kidolgozva mutatjuk meg. Segíthetünk a gyereknek, ha instrukciót adunk, mit játsszon el: pl. a sprinter célba érése, végre osztják az ebédet menzán, verekedőket választok szét az osztályban, átugrok egy patakot, de közben megbillenek, és a vízbe esek, stb.

- TÜKÖRJÁTÉK: Ketten álltok egymással szemben, egyik a tükör, másik az irányító (először a felnőtt). A tükörnek utánozni kell az irányítót. Fontos, hogy megfelelően utánozható mozdulatokkal játsszuk. Egy heves táncolást nem lehet pontosan követni, és a játék elveszti célját, a megfigyelés, és másolás varázsát.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam