x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2010. október 2., szombat

Lovaglás

Semmi újdonság nem lesz abban, amit ma írok. Nyilvánvaló mindenkinek, hogy a lovaglás, a lovasterápia nagyon hasznos azoknak a gyrekeknek, akiknek gondjai vannak az emberi kapcsolatokkal, akiknek sérült a lelke, elméje, vagy éppenséggel "csak" a mozgásukat kell fejleszteni.
Ma végre Bobi is lóra ülhetett. Segítőnk egy jó ismerősünk ötödikes kislánya, aki már évek óta lovagol, sőt, saját lovuk van, lovastúrákra jár, szóval belead mindent. Nyáron a Pindurtáborosaimat is futószárazta, és akkor igencsak meglepődtem az ügyességén, talpraesettségén. Tornáztatta a piciket, és úgy beszélt velük, mint egy igazi kis lovas tanító néni. Éppen ezért fordultam hozzá, s ő megígérte hogy szombatonként pártfogásba veszi Bobit.
Ma volt hát az első alkalom. Nekem döbbenet, és újabb reménysugár.

Féltem mindenféle nyafogástól, de Bobi meglepő örömmel fogadta a hírt. Ugrott be a lóhoz a karámba, simogatta, bújt hozzá és a tisztítás feladatát is simán elfogadta. Végül munka közben még a kefét is eldobta, és két kézzel simította- gyúrta a póni hátát.
A közös nyergelés után Niki jól megtornáztatta a srácot, és ez jól is van így. Karkörzések, egyensúly gyakorlatok,tartásjavító játékok. Kedvesen, halkan, de határozottan irányította Bobit. Később "levetkőztették" a lovat, lecsutakolták, s egy almával jutalmazták.
Délután teljesen mást csináltunk, nem is kapcsolódik tanuláshoz, de kapcsolódik a FEJL(esztés)ŐDÉSHEZ, ezért muszáj leírnom.
Azt gondolom, az ilyesféle dolgok  éppen úgy fontosak, mint a matematika vagy szövegértés feladatlapok.
Süteményt készítettünk, melynek receptjét alább közlöm is:
Végy 1, 2... sok zacskó piskóta tallért, néhány banánt, karamella pudingot, fogpiszkálókat.
Elkészítés módja:
A banánt felkarikázzuk, két tallér közé szorítunk egy banánkarikát, majd fogpiszkálóra tűzzük a falatkát, és megmerítjük a meleg pudingban. Hideg tálcára tesszük, majd kihűlés után fogyasztjuk.

Ugye egyértelmű, hogy pikk- pakk elkészül egy gyerek kezétől is? A receptet Bobi olvasta fel nekem (olvasás örömmel!), majd karikázott (finom mozgás, figyelem), pudingot főzött (emlékezet, tartós figyelem).
Mikor a tallérokat rakosgattuk, kettesével számoltunk, majd párokat alkottunk. Megnéztük, hogy 40 tallér hány párt alkot, átszámoltuk a tallérokat kettesével, négyesével. Alkottunk négyes, hatos, nyolcas csoportokat. Összefüggéseket kerestünk: ha 20 kettes csoport van, vajon ebből mennyi négyes csoport lesz? Miért?
Hát ez már elég nehezen ment, de mindegy is, a számolási készség erősödött bizonyosan, és hát nem csináltunk közben egyebet, csak egy kis csemegét délutánra.

1 megjegyzés:

Angela írta...

De aranyos vagy, köszönöm szépen. Azt gondolom, a kényszer sok dologra ráviszi az embert. Ebben a helyzetben vagyok jelenleg.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam