2010. október 2., szombat
Lovaglás
Semmi újdonság nem lesz abban, amit ma írok. Nyilvánvaló mindenkinek, hogy a lovaglás, a lovasterápia nagyon hasznos azoknak a gyrekeknek, akiknek gondjai vannak az emberi kapcsolatokkal, akiknek sérült a lelke, elméje, vagy éppenséggel "csak" a mozgásukat kell fejleszteni.
Ma végre Bobi is lóra ülhetett. Segítőnk egy jó ismerősünk ötödikes kislánya, aki már évek óta lovagol, sőt, saját lovuk van, lovastúrákra jár, szóval belead mindent. Nyáron a Pindurtáborosaimat is futószárazta, és akkor igencsak meglepődtem az ügyességén, talpraesettségén. Tornáztatta a piciket, és úgy beszélt velük, mint egy igazi kis lovas tanító néni. Éppen ezért fordultam hozzá, s ő megígérte hogy szombatonként pártfogásba veszi Bobit.
Ma volt hát az első alkalom. Nekem döbbenet, és újabb reménysugár.
Féltem mindenféle nyafogástól, de Bobi meglepő örömmel fogadta a hírt. Ugrott be a lóhoz a karámba, simogatta, bújt hozzá és a tisztítás feladatát is simán elfogadta. Végül munka közben még a kefét is eldobta, és két kézzel simította- gyúrta a póni hátát.
A közös nyergelés után Niki jól megtornáztatta a srácot, és ez jól is van így. Karkörzések, egyensúly gyakorlatok,tartásjavító játékok. Kedvesen, halkan, de határozottan irányította Bobit. Később "levetkőztették" a lovat, lecsutakolták, s egy almával jutalmazták.
Délután teljesen mást csináltunk, nem is kapcsolódik tanuláshoz, de kapcsolódik a FEJL(esztés)ŐDÉSHEZ, ezért muszáj leírnom.
Azt gondolom, az ilyesféle dolgok éppen úgy fontosak, mint a matematika vagy szövegértés feladatlapok.
Süteményt készítettünk, melynek receptjét alább közlöm is:
Végy 1, 2... sok zacskó piskóta tallért, néhány banánt, karamella pudingot, fogpiszkálókat.
Elkészítés módja:
A banánt felkarikázzuk, két tallér közé szorítunk egy banánkarikát, majd fogpiszkálóra tűzzük a falatkát, és megmerítjük a meleg pudingban. Hideg tálcára tesszük, majd kihűlés után fogyasztjuk.
Ugye egyértelmű, hogy pikk- pakk elkészül egy gyerek kezétől is? A receptet Bobi olvasta fel nekem (olvasás örömmel!), majd karikázott (finom mozgás, figyelem), pudingot főzött (emlékezet, tartós figyelem).
Mikor a tallérokat rakosgattuk, kettesével számoltunk, majd párokat alkottunk. Megnéztük, hogy 40 tallér hány párt alkot, átszámoltuk a tallérokat kettesével, négyesével. Alkottunk négyes, hatos, nyolcas csoportokat. Összefüggéseket kerestünk: ha 20 kettes csoport van, vajon ebből mennyi négyes csoport lesz? Miért?
Hát ez már elég nehezen ment, de mindegy is, a számolási készség erősödött bizonyosan, és hát nem csináltunk közben egyebet, csak egy kis csemegét délutánra.
Bài viết liên quan:
1 megjegyzés:
De aranyos vagy, köszönöm szépen. Azt gondolom, a kényszer sok dologra ráviszi az embert. Ebben a helyzetben vagyok jelenleg.
Megjegyzés küldése