2011. március 18., péntek
Bemenjek, vagy ne menjek, azon tűnődtem
-11 évesen óra közben nevetgélt! Ezt haladéktalanul jelezni kell a szülőnek, ebből még komoly baj is lehet!
-20 perc alatt végzett a táblai munkával, a fennmaradó időben unalmában a történelem könyvét olvasgatta matematika órán! Írassunk vele büntető dolgozatot!
- Adjunk egyest, mert leverte a magasugrólécet !Minden nála 2 fejjel magasabb osztálytársa átugrotta!
-Kösse össze a haját! Miért? Csak.Mert úgy akarjuk.
-Ne menjen le az udvarra, ne szaladgáljon a folyosón, ne rendetlenkedjen az osztályban! Mit csináljon? Üldögéljen mosolyogva. Fél 8-tól fél 1-ig. Mert különben..
-Már megint külön munkát akar csinálni? Mit nyüzsög már megint?!
-Négyes a dolgozata? Hát persze! A padtársának ugyanennyi ponttal ötös? Hát persze! A négyesbe beleszámoltuk az órai magatartását is!
-6 év kitűnő bizonyítvány után nem adunk neki jutalmat a közösség előtt? Nem ám, rajzból most négyes lesz! ( Jelentem, sikerült megtörni: 2 napig sírt csalódottságában)
Magyarország, XXI. század
Ti mit tesztek ilyenkor?
Bài viết liên quan:
6 megjegyzés:
Kedves Gabi!
Az emailcimed a vezeteknev@cegnev.hu,
ahol a cegnev egy alliteráló vezeteknev? :)
Ha igen, akkor írok emailt.
X
Igen,az a férjem céges címe.
Az e-mail cím, amin bármelyikőtök privát levelet küldhet nekem:
figyelj@citromail.hu
Tanárként én örülök, ha tudok arról, hogy:"Béluska nem ette meg a spenótot vacsorára".Meg örülök annak is, ha a szülőt érdekli, hogy:"Béluska beszélget az órán". Aztán közösen talán meg tudjuk oldani ezeket a problémákat is! : )
Azt hiszem, Erika, jó, ha mindenki tudja, mi az, amit már be kell írni. A túl sok, túl nevetséges beírások degradálják a fegyelmezés ilyen formáját. Beírni valakit a magatartás füzetbe, mert tüsszentett- hát ez az ÖSSZES TÖBBI beírást is semmissé teszi.
Mondok egy sztorit: A Nagyfiamnak van egy őrült tanárnője. Folyton ordít, megalázza a gyerekeket, őrjöng a folyosókon a szünetben stb. Múltkor a gyerekem babrálta a tolltartóját és a tnő elkezdett üvölteni, majd kitépte a kezéből a tolltartót, az asztalra dobta, s a gyereket hátrazavarta a sarokba. Kérdem később a fiamat: Nagyon megalázó volt a többiek előtt? Ő meg erre: ááá, ez a nő mindig ezt csinálja. Ha ő büntet, az már nem számít senkinek.
Van ennek értelme? Csodálkozunk, hogy nincs már eszköz? Hisz ami van, azt is elkótyavetyéljük.
Folyamatosan azt halljuk az iskolában, hogy dokumentáljunk mindent, legyen nyoma, ha "gond" van valamelyik diákkal.Sajnos, került már kolléga kellemetlen helyzetbe , mert nem volt írásos nyoma, hogy folyamatosan problémák voltak a tanítványával.
Egy korábbi témához írtam, de ide is illik!
"Tanárként én is sokszor mosolygok/meglepődöm azon, amit kollégák írnak a gyerekek ellenőrzőjébe. Sőt,időnként azokon a szösszeneteken is, amiben én próbáltam valamit tudatni a kedves szülőkkel!
Ezeket a "beírásokat" általában rövid idő alatt(szünetben), kevés helyre kell megalkotni.Higgyétek el, nem olyan egyszerű :)!
"Kérjük a T.Szülők" megértését! (Próbálkozunk, hogy jobbak legyünk!):)"
Azt hiszem, ezért jobb a beszélgetés!
Megjegyzés küldése