x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. március 20., vasárnap

Két balkezes

 
Olvastatok már az agyféltekék működéséről?
 Mindkét agyfélteke az ellentétes oldali testfél mozgásait irányítja, az idegrostok az agytörzsön áthaladva kereszteződnek. Régóta ismert, hogy mindkettőnek sajátos szerepe van, bizonyos funkciók kivitelezésében jobban, másikakban kevésbé vesznek részt. A funkciók egyik, vagy a másik féltekéhez való kapcsolódását nevezzük (a ma oly divatos szóval) lateralizációnak.
A hallószervek esetében pl. az ingerek mindkét fülből eljutnak mindkét féltekébe, de az ellenoldali féltekébe több információ kerül. Az egyik kisérletnél egy időben juttatnak 2 különböző ingert a két fülbe, s az eredmény egyértelmű jobb fül fölény a nyelvi jelek esetében, bal fül fölény a zenei hangoknál. Ez is bizonyítja, hogy a bal féltekében lokalizálódik a beszédértés és beszédmotorika (még a balkezeseknél is), míg a jobb féltekében van a muzikalitás központja.
A bal agyfélteke (jobbkezesek) beszél, megért, analizál. A jobb (balkezesek) felismeri a formákat, érzékeli a teret (szóval ezért nem tudok parkolni!!!), látja a színeket.

Hát ezért gondoltam én, hogy balkezes gyerekeimnek óriási akadályt jelent majd 5. osztálytól a "megtanulós" történelem, földrajz, biológia. Absztrakció, térlátás, humorérzék (kizárólag a jobb agyféltekéhez kötött) elvárható tőlük, de az "olvasd el sokszor és mondd fel" eleve kudarcra van ítélve. Azt meg nagyon nem akartam.

Így aztán elkezdtük lerajzolni a leckéket. Színesen, látványosan, viccesen. Az iskola pedagógusai pedig döbbenten hívtak fel: -Te, olyan furcsán viselkedik a gyereked! Becsukott szemmel felel!

Hát persze, előhívta a memóriájából a képet és "beolvasta". Nincs ebben semmi ördöngösség. Csak találtam egy lehetőséget, ami élvezetessé és hatékonnyá teszi a tanulásukat. A következő néhány napban igyekszem majd gyakorlati példákon keresztül bemutatni, hogyan csináltuk. Nagyon érdekes, hogy az évek alatt saját maguk hogyan szűkítették le a rajzokat, hogyan lettek azok egyre tömörebbek, vázlatszerűbbek .


Gyerekeimnek ez a kép ezt jelenti: " A Zalai dombság éghajlata hűvös, csapadékos. Ezért ott nagyon gazdagok a legelők, így ott szarvasmarha tenyésztés folyik és fejlett a tejipar. "

Remélem, tudjátok hasznosítani, nekünk nagyon bevált!

Szabad lájkolni!

6 megjegyzés:

Anonymous írta...

Nagyon jó!
Most már értem, miért nem ment a verstanulás. :)

Gabi írta...

:)A verset gondolatonként szoktuk lerajzolni, pl.egy 4 kerekű jármű, tetején egy falióra
Tudod-e, melyik verssor ez?

Angela írta...

Én is rajzoltatok :-)

Márta írta...

Van egy csodagyerekem, ókor észreveszem, hogy az egyik kezével rajzol, s ugyanakkor a másikkal színez...

Kriza írta...

ez nagyon érdekes volt! az én 6 éves lányom még nem "döntött", h jobb- v balkezes, ballal rajzol, jobbal vág, cserélgeti a kanalat evés közben, stb., és nem könnyen tanul meg verseket - lesznek még itt rajzok, látom már! amúgy rajzolni jól rajzol, jól fogunk szórakozni :-)

Angela írta...

Nézzétek még meg ezt a linket a balkezességhez:
http://figyelemzavar.blogspot.com/2010/10/segitseg-balkezes.html

Gabi egyetemen van a héten, de amint tud jönni, tölt még fel anyagokat a képes vázlatíráshoz.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam