x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. március 6., vasárnap

Egész jó!






Nem régen feltették nekem a kérdést, van-e szerintem „Igazán Jó Szülő”. Én azt gondolom, egy „Elég Jó Szülő” jelvénnyel már beérném. Mert emberek vagyunk, esendőek, csetlő-botlók.

Három gyerekes anyukaként nagyon szeretnék azzal a tudattal élni, hogy én legalább megpróbáltam. Nem mindig sikerült. Néha bizony jól esett volna az elmúlt 22 évben, mióta gyereket nevelek, elmenni mondjuk 2 hét szabadságra a saját életemből. Valami olyan helyre, ahol nincs gyereksírás, hiszti, kamaszok még a közelben sem és elsőéves egyetemistának még hírét sem hallották arrafelé.

Tudtátok, hogy a 2. világháborúban azok a gyerekek, akik az édesanyjuk mellett élték át a londoni bombázásokat, sokkal kevésbé sérültek mentálisan, mint azok, akiket az édesanyjuktól elszakítva biztonságos vidéki otthonokba menekítettek?

Ekkora a felelősségünk. Felemelő, nyomasztó és nyugtalanító érzés is egyben. A sajtó tele van az 1 hetes gyermekét megölő édesanyával, aki nem bírt megbirkózni ezzel a súllyal. Szólt ő a környezetének, elmondta -még nyilvánosan is-, hogy úgy érzi, nem bírja el ezt a terhet, de sajnos senki nem hallotta ki szavaiból a fenyegető jövőt.

Szerintem nem véletlen, hogy a gyereknevelés páros műfaj. Ha én kifáradok a kamasszal vívott sokszor végtelen vitában, az apja átveszi a helyemet és próbálja ő megfékezni a bolondját. Ha a férjem fáradt, elviszem egyedül a gyerekeket uszodába, ő addig pihen. Próbálkozunk, iparkodunk, több-kevesebb sikerrel. Elég jó anya és elég jó apa igyekszünk lenni.

Mert szülőnek lenni egész jó!



-vg-

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam