x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. március 27., vasárnap

Földrajz, 6. osztály


Tőlem ne is kérdezzétek, mi mit jelent a képen, azt már csak az alkotója, a balkezes kisasszony tudja. Nekünk furcsa ez, a gyerekek könnyedén megcsinálják. Pedagógiai alaptörvény, hogy arra emlékszünk sokáig és pontosan, amihez érzelmi szálak fűztek.( Gondoljatok az első szerelmetek kék szemében a barna pöttyökre..ugye? ) Így aztán, ha a gyerek vigyorogva tanul, esetleg hangosan nevet , mert a mellette ülő felnőtt még egy kutyát sem tud rendesen lerajzolni, azokra a pillanatokra biztosan sokáig fog emlékezni, azok az infók biztonsággal bekerültek a tudástárba.
Tapasztalataim a földrajzzal :

Mindig vegyétek elő a térképet! Én meg szoktam kérdezni a gyerekeket A Föld domborzata oldalon, mi a kék és mi a barna szín . Ez sem mindig egyértelmű. Sokaknak az is problémát jelent, hogy ez tulajdonképpen a földgömb, kiterítve. Meg szoktam kérdezni, "ezen kívül, amit itt látsz, mi van még a Földön?" Kevés gyerek jön rá elsőre, hogy "semmi".

A földrészek felsorolása és megmutatása még senkinek sem ment. Érdemes sokszor elővenni, megnézni az arányokat.

Európában való tájékozódáshoz nagyon jó támpont Olaszország. Ha a csizmát megtalálja, ahhoz viszonyítva már mindent.

Családi kirándulások után érdemes térképen megkeresni, merre is jártunk. Egyszerű és gyors gyakorlás.

Sok diákom volt már 8 és 18 év között ( megfordult nálam egyetemista is, aki az anatómiával küzdött), úgy látom, nagyon sok fogalmat nem ismernek pontosan, amit az iskolában evidenciaként kell használni. (félsziget, szigetország, fokhálózat, időzónák)

Jó munkát!

1 megjegyzés:

Vendég írta...

Igen, sokan nem ismerik a térképet.
Kár, hogy a rajzból majd' semmi sem igaz. :(
A földrajzkönyvek Magyarországról szóló részét újra kellene írni.
"Mára csak a Magyar Cukor Zrt. kaposvári gyára üzemel, és mindössze százötezer tonna kvóta maradt meg hazánknak."
Egy tökös földrajztanár elmondaná a valóságot a diákoknak.

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam