x cfvhngvcfbvcyv c
Menü
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

2011. március 22., kedd

Kezeskedem a balkezesekért

Néhány érdekesség:
  • A bal kéz ujjai mozgékonyabbak, hajlékonyabbak, hátra jobban hajlíthatók, mint a jobb.
  • A térben való finom mozgásokat a bal kéz pontosabban végzi (emlékeztek, jobb félteke-térlátás)
  • Az emberéhez hasonló, az egyik kezet preferáló végtaghasználat állatoknál nincs.
  • A nők 8%-a, a férfiak 12 %-a balkezes.
  • Még 2 balkezes szülő esetében is csak 40% az esély arra, hogy a gyerek balkezes lesz.
Remélem, az elmúlt napokban sikerült bebizonyítanom minden balkezes gyermeket nevelő szülőnek, hogy, ha segíteni akartok a tanulásban, NE HAGYATKOZZATOK PUSZTÁN OLVASGATÁSRA!! Olvasgatással még a jobbkezesek is igen kis hatékonysággal tanulnak, balkezeseknek pedig egyszerűen kínzás.
Mi így csináltuk élővilágból:

1. Kétszer egymás után hangosan, elejétől a végéig elolvastuk a leckét. Ha a gyerek gyöngén olvas, olvassátok el neki, ez most nem olvasás gyakorlás. A szemével, ujjával viszont ő is kövesse.

2.Harmadszor úgy olvasta hangosan, hogy közben szövegkiemelővel kiemelte a kulcsszavakat, kifejezéseket. Nem az egész sort, nem az egész mondatot, csak a lényeget. Mondatonként megálltunk, megbeszéltük, mit húz ki.

3. Negyedszerre olvasta hangosan, mikor ceruzával beszámoztuk a fejezeteteket. Miről van szó? Hány különálló rész van?

4. És végre előkerült a színes ceruza, zsírkréta , filctoll! Ötödszörre olvasta, olvasás közben minden fejezet után megállt, leírta a papírra a fejezetszámot és lerajzolta kedve szerint a szövegkiemelővel kihúzott lényeget.

Ez így elmondva sokkal bonyolultabb, mint megcsinálni. A lényeg a hangos olvasás és a rajz.

Próbáljátok ki, a gyerekek nagyon élvezik és pillanatok alatt megtanulják a módszert is és a leckét is.


/Képre kattolva nagyíthatsz/ 

Szabad lájkolni, ha tetszik :-):

2 megjegyzés:

Vike írta...

Köszönöm, sokat segítettél

Angela írta...

JuJ!

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam